13 ottobre, 2012

SHATUSH OR NOT?





 It is an innovative technique Shatush which is very fashionable among the stars, and which consists of one hair-whitening very natural effect, as what you get in the summer, when the Sun's rays "Kiss" our hair.But the real news of this treatment is the fact that, unlike the streaks is not invasive to the hair, it's not going to damage their structure: in addition, there is no need to make frequent adjustments, which avoids becoming "slaves" of our hair.The Shatush comes directly from beauty salons in New York and Paris, and is ideal for those with light hair or dark brown.In fact, even those who have dark hair can make treatment, and to obtain a gradual gradient effect that will make you have a fresher look and suitable for summer.The first phase consists of a hair cotonamento, and only then apply the color on the lengths, in a minimum amount as well as three tones lighter than the natural color.Unlike sunstroke, the result is a clear head not only on the surface, from delicate effect, bright and silky: is a treat suitable for any type of hair, from smooth to riccio.The Shatush achieves a more natural hair on the roots and smoother on the tips.This is also used for fashion this year, namely that of natural regrowth: using the shatush mid canopy, you can obtain the desired dark above and light effect below.




 °°°




Lo Shatush è una tecnica  che è molto di moda tra le stars, e che consiste in uno schiarimento dei capelli dall'effetto molto naturale, come quello che si ottiene durante l'estate, quando i raggi del sole "baciano" la nostra chioma.
Ma la vera novità di questo trattamento è il fatto che, a differenza delle meches, non è affatto invasivo per i capelli, e non va a danneggiare la loro struttura: inoltre, non c'è bisogno di fare ritocchi frequenti, fattore che evita di diventare "schiave" dei nostri capelli.
Lo Shatush arriva direttamente dai saloni di bellezza di New York e di Parigi, ed è ideale per chi ha i capelli chiari o castani.
In realtà, anche chi ha i capelli scuri può fare il trattamento, ed ottenere un effetto sfumato graduale che vi farà avere un look più fresco e adatto all'estate.
La prima fase consiste in un cotonamento dei capelli, e solo successivamente si applica il colore sulle lunghezze, in una quantità minima ed anche di tre toni più chiari rispetto al colore naturale.
A differenza dei colpi di sole, il risultato è una chioma chiara non solo in superficie, dall'effetto delicato, setoso e luminoso: è un trattamento adatto a qualsiasi tipologia di capello, dal liscio al riccio.
Lo Shatush permette di ottenere un capello più naturale sulle radici e più omogeneo sulle punte.
Questo è anche il trattamento usato per la moda di quest'anno, ovvero quella della ricrescita naturale: utilizzando lo shatush da metà chioma, si potrà ottenere il desiderato effetto scuro sopra e chiaro sotto.

E voi, cosa ne pensate?






















11 commenti:

  1. Interesting effect, but I prefer one color on my hairs!
    kisses)

    RispondiElimina
  2. io ce li ho uguali alla priam foto solo che tagliandoli se ne sono leggermente andati, devo rifarli assolutamente!
    ti seguo se ti va passa da me e ricambia
    un bacino sere
    http://lostintheclothing.blogspot.it/
    http://www.facebook.com/pages/Lost-in-the-clothing/312103765498467

    RispondiElimina
  3. Love this look! I would love to do this to my hair :)

    xoxo Alison
    www.stylingmylife.com

    RispondiElimina
  4. Thanks for the info. Never heard of this technique before. I like how it doesn't damage my hair.
    Girlie Blog Seattle | Cheap Makeup Reviews

    RispondiElimina
  5. this look is fantastic! *.*
    there's a new post on my blog, if you get a second visit it!

    http://justacolorfullife.blogspot.it/2012/10/dark-eyes-red-lips.html

    kiss
    Sophie <3

    RispondiElimina
  6. Bellissima tecnica, mi piace molto!
    xoxo

    Nuovo post: http://valefashionmeow.blogspot.it/2012/10/the-best-outfit-of-week-24.html

    RispondiElimina
  7. I love this look. I wish I was brave enough to pull it off.

    RispondiElimina
  8. A me l'effetto piace e avevo anche pensato di farlo. Poi però ci ho ripensato visto che non tingo i capelli da un sacco di tempo e avevo paura di sciuparli! Penso che se decidessi di provarlo darei una schiarita molto leggera e poi andrei per gradi :)

    RispondiElimina

Cosa ne pensi? Lascia un commento :)

what do you think? Leave a comment :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow me

Follow .Celyne Glam